2021.09.23. | Borsmenta
A 30. Budapest Borfesztiválon debütál a Mátrai borvidék megújult arculata, és fiatalos közösségi bor is készül hamarosan legnagyobb hegyvidéki borvidékünkön…
Szeptember 23-án, a Budapest Borfesztiválon mutatkozik be a hazai borkedvelők előtt a megújult Mátrai borvidék. A 11 hegyközségi település összefogásával létrejött átalakulás célja, hogy lendületesen, fiatalosan, a közösségi összefogásra alapozva mutassa be mind a vidék, mind a vidék által kínált borok sokszínűségét. A megújult szellemiség jegyében hamarosan megalkotják a borvidéki új közösségi borát is.
A Mátrai borvidék lényeges átalakuláson ment keresztül az elmúlt években, amelynek egyik alappillére a nemzedékváltás volt. Ma a vidék termelőinek 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok alkotják – nem véletlenül hivatkozik Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke a „legfiatalosabb borvidékként” a Mátrára, amely egyébként a 22 hazai borvidék közül területét tekintve a második legnagyobb.
A fiatalos mentalitás ideális alapot jelent a környék innovációinak, amelynek fő célja a borvidék közösségének erősítése. „Az új mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a CEWI alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. A szakember szerint elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a nagyobbakig, az ismertebbekig, függetlenül attól, hogy konvencionális vagy természethű, bio szemlélettel műveli a szőlőt és készíti a bort.
Az összefogás során megálmodott stratégia első lépése az újragondolt, egységes borvidéki arculat. A modern, friss, minimalista stílus mellett az új dizájn kialakításában a hagyomány és a mátrai értékek közvetítése is fontos szempont volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék árnyalatait és textúráit tükrözi.
„A logót a „Hegyek. Borok. Közösség.” szlogen egészíti ki, ami röviden, tömören jellemzi a Mátrai borvidék hangulatát és a hosszú évek óta tudással, szeretettel, és lelkesedéssel működő borászatok összefogását ”- mondta el Szabó Orsolya, a tervezési folyamatért felelős Progressive Reklámügynökség szakembere. A négyévszakos borvidék változatos tájakkal, szabadidős tevékenységekkel és színes borkultúrával szándékozik megmutatni magát a térképen – ezt sűríti magába az új szlogen is.
A megújult arculattal és a mátrai borok újraértelmezett, változatos világával a közönség elsőként a Budapest Borfesztiválon találkozhat, de a borvidék tárt karokkal vár minden érdeklődőt, aki szeretne egy kicsit a szlogen mögé látni, és a mátrai borászok vendégszeretete által megtapasztalni, mit is jelent pontosan az új szlogen: Hegyek. Borok. Közösség.
Fotó:
mátrai borvidék