2021.06.11. | Borsmenta
A Hungarian Business Wine Program keretében Csehországban és Oroszországban mutatkoztak be az exportképes borászatok az Agármarketing Centrum szervezésében.
A világjárvány sem szabhatta gátját a magyar borok nemzetközi népszerűsítésének tavasszal. Az Agrármarketing Centrum borszakmai és üzletfejlesztési rendezvénysorozata olyan magyar borászatoknak kínált bemutatkozási lehetőséget, amelyek Cseh- vagy Oroszországba már exportálnak vagy éppen a piacra lépést megelőző fázisban tartanak. Az esemény lehetőséget teremtett a forgalmazóknak, az importőröknek és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az adott célpiacon kiemelkedőnek számító magyar borvidékekkel. A meghívott vendégek nemcsak tudást, de tapasztalatot is szerezhettek, hiszen a résztvevők meg is kóstolhatták a nagyszerű magyar borokat.
Csehországban a siker már kézzelfogható. A Cseh-Magyar Kereskedelmi Kamarával és Magyarország prágai nagykövetségével együttműködésben létrejött reprezentációs eseményen Tokaj, Pannonhalma, Eger, Szekszárd és Villány, vagyis a leghíresebb borvidékek specialitásait ismerhették meg a résztvevők. Az online találkozó – amit Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus és Jakub Přibyl cseh sommelier vezette angol és cseh nyelven – célja pontosan ez volt, vagyis hogy a meghívottak megismerkedjenek a magyar borvidékekkel és olyan borfajtákkal is, amelyek kiválóan jellemzik Magyarországot. A résztvevők között borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, borágazati képviselők is helyet kaptak, akik személyre szabott kóstolócsomaggal a teljes borsort áttekinthették. Borászaink bemutatkozását követően a Csehországi Sommelier Szövetséggel együttműködésben már meg is kezdődött a következő – remélhetőleg már nem online – kóstoló előkészítése, ez pedig egy igazán pozitív visszajelzés.
Hasonlóan rendhagyó módon mutatták be tevékenységüket és boraikat a magyar borászok Oroszországban is. Az üzletfejlesztési találkozót Magyarország moszkvai nagykövetségével együttműködésben valósította meg az Agrármarketing Centrum. A rendezvényen Szergej Szmolin, a magyar borok kiváló szakértője mutatta be a magyar borkultúrát, kiemelve a borrégiók történelmét, a bor- és szőlőfajták sajátosságait. A helyszínen a prezentáció és az irányított kóstoló után a helyi résztvevők már sétálókóstoló keretében további tételekkel ismerkedhettek meg a száraz fehérboroktól a könnyed és testes vörösökön át a tokaji természetes édes borokig. Az esemény kiváló lehetőséget teremtett az üzleti kapcsolatok fejlesztésére is.
Reméljük, boraink nemzetközi helyzete tovább fokozódik a jövőben!
Fotó:
Agrármarketing Centrum