Vissza

A 10 legnépszerűbb étkezési élmény 2019-ből

2020.01.08. | Szabó Edit
Tematikus vacsorák, fesztiválok, különleges gasztronómiai események, jól bevált és frissen nyitott éttermek egyaránt szerepeltek az „Eszünk” rovat 2019-es témái között. De vajon melyek voltak az olvasók kedvencei? Most kiderül…

A tavalyi évben összesen 35 alkalommal adtunk hírt éttermekről, tematikus vacsorákról és egyéb étkezési élményekről. A cikkek többségét munkatársunk, Barossné Koós Andrea jegyzi, aki megszállottan kutatja a friss helyeket, az izgalmas konyhákat, a szokatlan megoldásokat.

Írásainkban szó esett jól kipróbált budapesti és vidéki éttermekről, mint amilyen például a Földes Józsi Vendéglője vagy a gyöngyösi Bori Mami; írtunk Budapest első fine dining BBQ étterméről, a Zeyáról; beszámoltunk a Könyvbár szokatlan vacsoráiról; a Konyhakör egyik feledhetetlen rendezvénye segítségével felelevenítettük, mit ettek a Kádár-korszakban; eltöltöttünk egy éjszakát a Nagybanin; és megnéztük, milyen érzés, ha borok és csokoládék vonzásában telik el egy egész este.

Beszámoltunk néhány vonzó, friss nyitásról. Szerettük a Devil’s Prézli rántott húsait; jól éreztük magunkat Ady egykori törzshelyén, a Szabadság bisztróban; Varga Dániel és Nyikita Szuharev fúziós étterme, az Aum viszont minden képzeletünket felülmúlta. Nagy rajongói voltunk Bereznay Tamás szeptemberben nyílt CinCinjének, aztán sajnálattal tapasztaltuk, hogy alig egy hónappal később már mások vitték a helyet; a Wolf András vezette Salon étterem „Made in Hungary” menüje viszont nem okozott csalódást.

Benéztünk a Bárkertbe; villásreggeliztünk egyet a Dérynében; tequilákat és hamisítatlan mexikói ízeket kóstolgattunk Újpest nagyszerű éttermében, a Calaverában; teszteltük a konyhát a Normafa Síházban; voltunk a budai és a Debrecziner Gourmet, a rácalmási SVÉT és az Andrássy úti street food fesztiválon; megkóstoltuk a Kobuta ínyencségeit; megnéztük, hogyan főz marokkóit a Kopaszi-gáton található Fruska étterem konyhafőnöke, Nassim Ben; és elmentünk egészen Moszkváig, hogy előre bemutathassuk, mit tudnak a konyhában a Gourmet Fesztivál díszvendégeiként Magyarországra érkező Berezuckij ikrek.

Ellátogattunk néhány tematikus vacsorára is, amelyek különösen kedvesek voltak számunkra. A Gléda vendéglő Séfasztal vacsoráján 9 nagyszerű szakács készítette a fogásokat; az Eatwell pop-up vacsoráját viszont egyetlen fantasztikus páros, Santiago Lastra és Barna Ádám prezentálta a St. Andrea Wine & Gourmet bárban. Légli Ottó boraira az Up and Down, a Laposa Birtok boraira a Duna Garden Hotel és Étterem komponált menüsort; a Corvin Gastropubban sörök, a Societében koktélok mellé álmodtak nekünk ételeket; Kerekes Sándor, a Gléda konyhafőnöke pedig champagne-okra hangolta izgalmas vacsoráját.

Piknikeztünk egyet a Kristinus Birtok szőlőjében; megnéztük, hogyan éledt újjá a badacsonyi Hableány; kipróbáltuk a mediterrán életérzést a Szent György-hegyi Taberna Infinitóban; új szerzőnk, Bott Zsuzsanna pedig egy szlovákiai gasztrofarm életébe engedett bepillantást.

Élményekben nem volt hiány, és igyekeztünk mindent a legjobb tudásunk szerint átadni az olvasóknak.

Az írásainkon elhelyezett lájkok száma alapján az alábbi cikkek kerültek a top 10-be:
  1. Séfasztal – vacsora 9 tételben
  8. A Lastra-Barna négykezes
  9. A Glédában pezseg az élet
  10. Vacsora a Salonban

Köszönjük a sok szeretetet és biztatást – reméljük, 2020-ban is méltóak leszünk az olvasók bizalmára.

Fotó:
Vető Gábor
Hunyadi Nóra/Gastrografika
Vulman Péter

Szabó Kevin a Bori Mamiban

2019.02.13. | Szabó Edit
Barátságos vendéglátás, ízletes ételek, színvonalas kiszolgálás – mindez együtt a gyöngyösi Bori Mami étteremben, ahol 2018 szeptembere óta az egyik leghíresebb fiatal szakács, Szabó Ke…

A Calavera színei

2019.02.19. | Szabó Edit
A Calavera egy koponyaformájú mexikói édesség, amelyet főként a halottak napja időszakában készítenek. Erről a nem mindennapi csemegéről kapta nevét az Újpest központjában két éve nyílt…

Séfasztal – vacsora 9 tételben

2019.03.08. | Barossné Koós Andrea
Séfasztal. Így nevezik az éttermekben a megkülönböztetett vendégek számára fenntartott asztalt a konyhában, de ez a neve annak a gasztronómiai társulásnak is, amely nemrég a Gléda vendé…
Eszünk

Aum – olyan hely, hogy el se hinnéd!

2019.04.16. | Barossné Koós Andrea
Zseniális fúziós étterem nyílt a Flórián üzletközpont szocreál falai között. Varga Dániel és Nyikita Szuharev konyhája csupa meglepetés, érdemes betérni…

A Glédában pezseg az élet

2019.06.21. | Szabó Edit
Óbuda új színfoltja, a Gléda vendéglő kellemesebb és üdébb már nem is lehetne, a két tulajdonos, Deli János és Kerekes Sándor alaposan kitesz magáért. Nemrég champagne-vacsorán jártunk…

Mediterrán varázs a Szent György-hegyen

2019.07.16. | Barossné Koós Andrea
200 méteres tengerszint feletti magasság, csodálatos panoráma, feledhetetlen naplemente, mediterrán életérzés, kitűnő ételek, helyi borok – és mindez Magyarországon! A Taberna Infinito…
bornaptár.hu
A boros eseményajánló

címkék

amerika (4) aprókertek (29) ausztria (6) az év bortermelője (9) ázsiai (5) bacsó andrás (4) badacsony (44) bakonyi péter (5) balassa bor (4) balaton (118) balatonboglári borvidék (15) balatonfüred csopaki borvidék (22) balla géza (8) beszélgetünk (20) bikavér (40) bio (19) biobor (4) biodinamikus (8) bocuse d'or (10) bodrog borműhely (5) bolyki jani (6) bor (293) borász (52) borászok borásza (12) borbár (36) borfesztivál (41) bori mami (5) boriroda (13) boriskola (5) borkorcsolya (24) borkóstoló (65) bornapló (7) borshanta (21) borterasz (17) borteszt (286) bortúra (31) borvacsora (23) borvendéglő (5) borverseny (30) bott frigyes (5) bott pince (33) bottszerda (21) brut (14) brut nature (4) budai zöld (4) budapest (234) bujdosó (4) cabernet franc (27) cabernet sauvignon (10) cava (9) CEWI (15) chardonnay (6) csányi pincészet (9) csirke (12) csokoládé (12) cukrász (4) cukrászda (12) cuvée (18) dél-balaton (12) demeter zoltan (5) desszert (5) desszertbor (4) édes (106) eger (69) egészséges (11) egri borvidék (10) egri csillag (8) egzotikus (12) eper (5) erdőbénye (8) eszterházy (4) eszünk (6) étterem (164) etyek (25) etyek budai borvidék (26) etyeki kúria (17) ezerjó (5) fehérbor (97) fesztivál (45) figula (5) figula pincészet (4) franc&franc (7) franciaország (8) friss (4) frittmann (6) furmint (85) furmint február (15) gál szőlőbirtok és pincészet (5) gálné dignisz éva (5) gere attila pincészete (5) gilvesy (4) gin (15) gizella pince (6) gomba (4) grillételek (4) grillszezon (4) gyerekbarát (16) gyöngyös (5) gyöngyözőbor (33) gyümölcsös (5) hajós (6) hal (5) hárslevelű (37) hawaii (8) házhozszállítás (4) heimann (9) hétszőlő (4) hulladékmentesség (4) húsvét (10) indiai (9) interjú (151) ipacs szabó istván (4) iszunk (13) jótékonyság (5) juhfark (20) kadarka (50) káli-medence (14) karácsony (29) karantén (23) kávé (42) kavezok (9) kékfrankos (23) kéknyelű (15) kenyér (13) késői szüret (6) kislaki bormanufaktúra (4) koktél (13) kolonics pincészet (4) könnyű (15) könnyűvér (5) környezettudatosság (6) koronavírus (29) kóstoló (59) Kőszeg (14) kovács nimród (4) kovács nimród winery (14) köveskál (9) közben esznek (10) kreinbacher birtok (11) kristinus (4) külföld (10) kunsági borvidék (17) laposa birtok (5) leves (24) london (20) luka enikő (4) mád (14) magnamátra (11) magyar bor nagydíj (4) mátra (68) mediterrán (4) ménesi borvidék (5) mérész sándor (4) merlot (14) mi a kő (5) michelin-csillag (10) miskolc (11) monyo brewing co (6) mór (10) művészinterjú (18) nagyi receptje (4) narancsbor (5) natúr bor (7) nemzetközi borvásár (4) néró (4) neszmélyi borvidék (4) nyár (16) nyaralás (5) nyári (6) olaszország (45) olaszrizling (30) őstermelői piac (6) paletta (4) pálffy szőlőbirtok (8) pálinka (18) pálinkaverseny (13) pannonhalma (13) pannonhalmi apátsági pincészet (8) pázmánd (35) pécs (10) pékség (7) pét-nat (23) pezsgő (94) pezsgovilagbajnoksag (4) piac (13) pinot noir (22) pizza (6) pofonegyszerű (5) portugália (9) pósta borház (4) programajanló (29) promóció (9) rácz jenő (5) rajnai rizling (25) recept (243) rókusfalvy birtok (5) rosalia (6) rozé (50) saláta (12) sanzon (9) sárospatak (4) sauska (7) sauvignon blanc (34) sebestyén (4) shiraz (4) somló (50) somlói apátsági pince (6) sommelier (11) soproni borvidék (19) sör (46) sós (98) spanyolország (19) spárga (4) specialty kávé (11) st andrea (14) super 12 (6) sütemény (50) süti (17) svét (19) syrah (16) szakácsverseny (5) szamorodni (12) száraz (89) száraz szamorodni (5) szekszárd (57) szekszárdi borvidék (15) szent andrás sörfőzde (6) szent györgy-hegy (21) szentesi józsef (6) szepsy istván (4) szicília (8) sziegl pince (4) szüret (4) tállya (14) támogatott írás (6) tanfolyam (5) tarcal (11) taschner kurt (4) tavasz (14) tavaszi recept (10) tea (9) tenger (4) tenger gyümölcsei (7) természet (4) természetes bor (19) tészta (17) tesztelünk (206) tokaj (153) tokaj oremus szőlőbirtok (8) tokaj-hegyalja (111) tokaji aszú (44) török (17) torta (4) tramini (6) tudnivalok (4) túra (7) újbor (5) Unger Bormanufaktúra (15) utazás (77) utazási tippek (37) utazunk (40) vacsora (12) váli péter (4) vega (12) velencei-tó (19) verseny (15) veszprém (4) villány (30) villányi borvidék (90) vörösbor (139) vylyan (30) wassmann pince (5) zarándokút (9) zengő (4) zenit (6) zöld veltelini (9) zsirai pincészet (6) zweigelt (4)