2021.04.27. | Borsmenta
A magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét először rendezte meg a Hungarianwines.eu. Íme a győztesek listája…
Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelenlét. Egy jól működő honlap lehetőleg webshoppal ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. Németh Ágnes, és a Hungarianwines.eu éppen ezért szervezte meg az első Interwine Díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.
Miért is fontos, hogy a magyar gasztronómia területének legelismertebb ágazata, a magyar bor online is működjön? Például kedvet csinál bárki számára a magyar borvidékek felkeresésére, a magyar borkedvelőkön túl a külföldi érdeklődőket is hasznos információkhoz juttatja, ezáltal pedig az exporttevékenységet is segíti. A versenyre 52 honlap nevezett, köztük határon túli borászatok és borkereskedések is. A verseny a borszerető közönséget is megmozgatta: a szavazásos szakaszban 19 500 szavazat érkezett.
A zsűri
Az első Interwine versenyre pályázókat egy hattagú magyar zsűri értékelte első körben: Kriston Orsolya szerkesztő (VinCE Magazin, The World Atlas of Wine), Tóth Adrienn borkommunikációs szakember (Wineglass Communication), Németh Ágnes szerkesztő (Hungarianwines.eu), Száraz Krisztián SEO szakértő (Chris Dry), Dobos Tamás webfejlesztő (Nemos Creative) és Szergej Szmolin orosz borszakíró. Az ő döntésük alapján jutott döntőbe 20 borászat, de a borkedvelő közönség is továbbjuttathatott 5 borászatot. A döntősöket ezután nemzetközi zsűri értékelte neves szakemberekkel: Lucy Shaw szerkesztő (Drinks Business), Don Kavanagh szerkesztő (Wine-Searcher), Zsiga György és Ben Franks tulajdonosok (Novel Wines borkereskedés), Andreas Larsson sommelier világbajnok (Tasted.wine), Rádler Csaba értékesítési és marketingvezető (Rekontir Cégcsoport), Nagykálnai Tamás art director (Spoti Studio), Peltan-Brosz Roland art director és alapító (Peltan-Brosz), Paul Budny és Bénédicte Rigollot tulajdonosok (Lazenne).
Fejleszteni és a versenyre nevezni is megérte, a kezdeményezés mellé állt ugyanis az Agrármarketing Centrum és a Rekontir Cégcsoport – támogatásuknak köszönhetően a győztesek több mint 5 millió forint értékben kapnak online megjelenéseket és szolgáltatásokat. Emellett a borászatok megkapták a zsűri értékeléseit, ezekről többen azt mondták, hogy már emiatt megérte nevezni, annyi értékes javaslattal gazdagodtak.
Íme a győztesek, a magyar pincészetek legjobb honlapjai:
– Az első Interwine Díj győztese: Sauska Birtok (Villány / Tokaj)
– A második helyezett: Tóth Ferenc Pincészet (Eger)
– A harmadik helyezett: Heimann Családi Birtok (Szekszárd)
– A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb pontot kapta: Bukolyi Marcell Wine Farm (Eger)
– A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb közönségszavazatot kapta: Streit-Zagonyi (Villány)
– A Rekontir Cégcsoport különdíját kapta: Petrányi Pincészet (Balatonfüred)
– A Spoti Studio különdíját kapta: Dobosi Pincészet (Balaton-felvidék)
– A Peltan-Brosz különdíját kapta: Jammertal Borbirtok (Villány)
– A Wineglass Communication különdíját kapta: Tomcsányi Családi Birtok (Somló)
– A Borkommunikáció különdíját kapta: Mad Wine (Tokaj)
– A Chris Dry különdíját kapta: Csányi Pincészet (Villány)
– Bálint László különdíját kapta: Büttner Borbirtok (Badacsony)
– A Lazenne különdíját kapta: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet (Villány)
– A Hungarianwines.eu különdíját kapta: Gizella Pincészet (Tokaj)
A pozitív fogadtatásnak és a kiváló visszajelzéseknek köszönhetően a Hungarianwines.eu 2021 telén is meghirdeti az Interwine Díjat, úgyhogy fejlesztésre, szerkesztésre fel! Irány az online tér. Jó böngészést kívánunk!
Fotó:
facebook
Ruff István